Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

«Όταν αυτός που του μιλάνε δεν καταλαβαίνει τίποτα και όταν αυτός που του μιλάει δεν καταλαβαίνει ούτε ο ίδιος τίποτα, αυτό είναι Μεταφυσική»

Λαβύρινθο χωρίς έξοδο κινδύνου θυμίζει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ που μόνο εύκολη επένδυση δεν θα είναι.

Σε λίγες ημέρες θα πρέπει οι επενδυτές να θέσουν στις επιτροπές τις προσφορές τους και αντί να υπάρχει ένα δομημένο πλαίσιο που θα μπορέσει να δημιουργήσει την βάση πάνω στην οποία θα στήσουν οι επενδυτές τα σχέδια τους συμβαίνει το εξής παράλογο… Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς , ΔΕΚΟ και δήμοι ζητούν ότι μπορούν από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με την ελπίδα από ότι φαίνεται να αρπάξουν ό,τι είναι δυνατόν.


Οι Δήμαρχοι διεκδικούν αύξηση ανταποδοτικών τελών και εκτάσεις.

Η ΕΥΔΑΠ δεν παραχωρεί την παράκτια έκταση της Ψυτάλλειας .

Η κοινωνία του Περάματος μαζί με τις τοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα ζητούν να βγει εκτός από την παραχώρηση όλη η περιοχή. 

Δήμοι Vs ΤΑΙΠΕΔ,στην Ελλάδα του 2015 σε μια ιστορία που αν γινόταν ταινία θα λεγόταν «Η Ασυνεννοησία» .

Με ένα Υπουργείο που με την αμφιλεγόμενη στάση του κάνει όλα τα επιχειρήματα να φαίνονται τραβηγμένα και αυτό γιατί μοναδικός στόχος από ότι φαίνεται είναι τα δημοσκοπικά νούμερα της απόφασης και όχι τα οικονομικά νούμερα που θα έπρεπε στοχεύουμε.

Είναι ξεκάθαρο ότι σε αυτό το καράβι που έχει το όνομα «ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ» δεν έχουν όλοι οι δήμαρχοι , φορείς , υπουργείο τα ίδια συμφέροντα , αλλά ούτε και τον ίδιο σκοπό.

Αν θυμηθεί κανείς τις προεκλογικές δεσμεύσεις το πράγμα γίνεται ακόμη πιο δύσκολο και είναι απορίας άξιο πια πρόταση είναι ικανή να φέρει τον συμβιβασμό ώστε να βρεθεί ο επενδυτής που θα μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες της ακτοπλοΐας τα επόμενα 40 χρόνια.

Το σίγουρο είναι πάντως ότι οποίος καταθέσει επενδυτική πρόταση θα θέλει πλήρη έλεγχο της κατάστασης και το χειρότερο είναι ότι ενώ έχουμε μιλήσει για επενδύσεις παράλληλα το υπουργείο κάνει την ιδανική κίνηση για να τις αποτρέψει.

Μέσω του ίδιου του υπουργού καταθέτει επίσημα με έγγραφο τα 7 προβλήματα τα οποία είναι τα εξής:

  • Εξαίρεση Δραπετσώνας

  • Eξαίρεση όλης της χερσαίας ζώνης που είχε παραχωρηθεί από τον ΟΛΠ σε Δήμους έναντι μηδενικού τιμήματος.

  • Αύξηση εσόδων από τα Δημοτικά τέλη 3,5% σε 4% – 5%.

  • Εξαίρεση Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. 

  • Δημιουργία άλλης μιας δημόσιας υπηρεσίας που θα λέγεται Δημόσια Αρχή Λιμένος.

  • Δημιουργία Πολιτιστικής Ακτής.

  • Και τέλος τα λιμενικά τέλη της ακτοπλοΐας να αλλάζουν μόνο με σύμφωνη γνώμη του Δημόσιου.

Το συμπέρασμα λοιπόν είναι απλό για την τελική μορφή που θα δουν οι υποψήφιοι επενδυτές , η οποία θα είναι… και έτσι κι αλλιώς κι αλλιώτικα και πασαλιμανιώτικα που λέμε και στο λιμάνι…

Γιώργος Παρίσσης

Μέλος Kεντρικής Eπιτροπής Ε.Δ.Ε.Μ.