Θαλάσσιος Τουρισμός

Η συγκεκριμένη βιομηχανία στην χώρα μας παρουσιάζει μοναδικές δυνατότητες για την προώθηση μιας έξυπνης, βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη .

Η χώρα μας στον συγκεκριμένο τομέα είναι χωρίς υπερβολή ένας ωκεανός από ευκαιρίες.

Ο Στρατηγικός σχεδιασμός όμως από πλευράς κυβερνήσεων έως τώρα δημιουργεί προβληματισμό σε όσους είναι πραγματικοί γνώστες του χώρου αυτού.

Υπάρχει ανάγκη για σαφή ιεράρχηση των προτεραιοτήτων, καθώς εγκυμονεί ο κίνδυνος για τη δημιουργία μιας νέας γενιάς “λευκών ελεφάντων”, όπως συνέβη με τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις και πλήθος άλλων έργων ανά την Ελλάδα την τελευταία 30ετία.

Λένε για δυνατότητα φιλοξενίας χιλιάδων yachts και εκατοντάδων  Μαρίνων,

  • Στην πραγματικότητα όμως Μαρίνες με δυνατότητα φιλοξενίας για yachts άνω των 30 μέτρων ( και δεν μιλάμε για ένα η δυο yachts )δεν είναι πάνω από 8 – 10 σε όλη την Ελλάδα. ( Aπο τις οποίες οι πλειοψηφία είναι στην Αττική )
  • Στρατηγική που δεν συμβαδίζει με τις εξελίξεις στο Yachting Παγκοσμίως όπου οι παραγγελίες Mega και Super Yachts παρουσιάζουν τεράστια ανάπτυξη, όπως και οι επισκέψεις τέτοιων σκαφών στην χώρα μας.
  • Η νέα γενιά Μαρίνων δε συνδέεται με δρόμους, σήραγγες και γέφυρες.
  • Πρόκειται στην ουσία για παρεμβάσεις άνευ στρατηγικής μελέτης

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ!!!!!!!!!!!

  • Το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών δείχνει πως οι ελληνικές υποδομές δεν θεωρούνται ελκυστικές ως έχει , ειδικά στην περιφέρεια διότι δεν υπάρχει υποστήριξη .

Στην Ε.Δ.Ε.Μ λέμε ότι χρειάζονται συγκεκριμένα μέτρα σχεδιασμένα από γνώστες του χώρου.

 

Αναγκαία  έργα για να υλοποιηθεί το σχέδιο ανάπτυξης

  • Για να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόναπαιτούνται επενδύσεις σε δίκτυο από μαρίνες  εκτός αττικής , ώστε να υποδέχονται MEGA  και SUPER YACHTS.  Γιατί καλό είναι να υπάρχει Μαρίνα για mega Yacht Λαύριο αλλά κανείς δεν είδε περιφερειακά την μαρίνα του Λαυρίου .
  • Η ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου της Αττικής και η αναβάθμιση της πρωτεύουσας πρέπει να συμβαδίσει με τις περιφέρειας.
  • Π.Χ ( ΤΟΥΡΚΙΑ )

 

  • Οι σωστά σχεδιασμένες επενδύσεις , με στρατηγικό σχεδιασμό στα έργα υποδομών  πρέπει να μπορούν να μετακυλήσουν την αύξηση της ζήτησης και σε άλλους παραπλήσιους τομείς οικονομικής δραστηριότητας, όπως της εστίασης, της τροφοδοσίας, των μεταφορών αλλά και των κατασκευών”.

 

 

  • Αξιολόγηση των ακόλουθων αγορών: α) Ξενοδοχεία, β) Αγορά Θεαμάτων (Managed Attractions), γ) Γκολφ, δ) Μαρίνες, ε) Αθλητισμός, στ) Ιατρικές υπηρεσίες, ζ) Εκπαίδευση, και παροχή συμβουλευτικής γνώμης για το Σχέδιο Γενικής Διάταξης (Master Planning Advice) για την Ανάπλαση παράκτιων περιοχών μα βάση την ροη σκαφών.

Στην Ε.Δ.Ε.Μ πιστεύουμε ότι η πολιτικός σχεδιασμός στον θαλάσσιο Τουρισμό πρέπει να είναι ένα   παράδειγμα υγιούς νοοτροπίας και πρακτικής υπό την έννοια ότι πολύ απλά όλοι μπορεί να είναι κερδισμένοι μέσα σε μια οργανωμένη κοινωνία.

Γιώργος Παρίσσης

Μέλος Kεντρικής Eπιτροπής Ε.Δ.Ε.Μ.